Interaktívna výuková aplikácia pre hendikepované deti s použitím virtuálno- realitných technológií
Článok opisuje aplikáciu primárne určenú pre výuku hendikepovaných detí na báze symbolicko-textovej metody. Aplikácia je navyše obohatená oschopnosť zobrazovania 3D modelov s využitím technológií zmiešanej reality. Aplikácia ma mody pre prácu ako Ziaka tak aj Učiteľa. Ziak môže použvať režim voľnej výuky a aj Testovací režim. Učiteľ navyše môže pripravovať…
Virtuálno-realitné technológie v procese vzdelávania handicapovaných osôb
Článok opisuje problematiku bezpečnosti používateľského rozhrania u osôb so zníženým bezpečnostným povedomím. V úvode je opis niektorých súvisiacich projektov najmä s orientáciou na rozhrania systémov pre hendikepované osoby. Následne je tu opis možností prispôsobenia používateľského rozhrania ajeho ergonómie. Takisto sú to uvedené aj niektoré problémy tvorby rozhraní s ohľadom na…
Používatelia so sníženým bezpečnostným povedomím a rozhrania počítačových systémov
Článok opisuje problematiku bezpečnosti používateľského rozhrania u osôb so zníženým bezpečnostným povedomím. V úvode je opis niektorých súvisiacich projektov najmä s orientáciou na rozhrania systémov pre hendikepované osoby. Následne je tu opis možností prispôsobenia používateľského rozhrania ajeho ergonómie. Takisto sú to uvedené aj niektoré problémy tvorby rozhraní s ohľadom na…
Vplyv virtuálnych prostredí pri rehabilitácii zrakových porúch
Článok sa zaoberá problematikou používania virtuálnych prostredí v prospech rehabilitovania zrakových porúch. Na úvod opisuje podstatu nasadenia virtuálneho prostredia s využitím stereoskopie obrazu a technológie virtuálnej jaskyne. Z pohľadu interakcie používateľa a systému opisuje aktuálny stav pre možné aplikovanie rahbilitačných scén, rovnako spôsob pre sledovanie pohľadu používateľa v prostredí virtuálnej…